Know How

Strony internetowe

Jak wybrać twórcę strony?

Katarzyna Natkaniec

 

W obecnych czasach, króluje stwierdzenie, że nie istniejesz, jeżeli nie ma Cię w Internecie. Jest w tym sporo prawdy. Aktualnie strona internetowa jest wizytówką firmy, tworzy pierwsze wrażenie i często decyduje o tym czy klient będzie zainteresowany współpracą. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

 

 

Najczęściej wybierając usługodawcę bierzemy pod uwagę polecenia. Nieważne czy dotyczy to sfery prywatnej czy biznesowej. Polegamy na opiniach innych zwłaszcza gdy są to eksperci lub osoby, którym ufamy. To naturalny odruch mózgu, który częściowo chroni się przed natłokiem informacji i koduje w podświadomości pewne elementy.

Ale czy na pewno polecenia zawsze się sprawdzają? Oczywiście, że nie. Każda branża czy firma ma swoje wymagania, do których trzeba podejść indywidualnie. Przy wyborze nowego wykonawcy strony www trzeba kierować się zdrowym rozsądkiem i podejść do tego kompleksowo. Umowa zwykle nie kończy się na zrealizowaniu projektu. Często obejmuje bowiem szereg późniejszych działań, związanych ze wsparciem strony, jej rozwojem, pozycjonowanie czy analizami. Warto więc zweryfikować firmę, z którą chcemy się związać.

 

Co powinieneś sprawdzić zanim podpiszesz umowę?

 

Portfolio projektów.

Portfolio powie o firmie bardzo wiele.

  • Jakie już wykonała projekty?
  • Dla jakich marek pracowała?
  • W jakim stylu są realizacje firmy?
  • Czy strony są kreatywnie i nowatorskie, czy raczej klasyczne i zachowawcze.?

Zazwyczaj przy projekcie udostępniony jest link do strony. Warto ją przejrzeć. Znajdziemy tam informacje o jakości wykonania danej usługi (czy wszystko wyświetla się prawidłowo, czy jest zgodne z opisem w portfolio). Jeżeli strona znacząco odbiega od standardów i jej prezentacji na stronie usługodawcy, nie mamy co liczyć, że nasze wykonanie będzie lepsze.

Klienci

Drugim krokiem jest przejrzenie klientów danej firmy. Czy są to firmy duże, które zazwyczaj mają konkretne wymagania dotyczące bezpieczeństwa stron, standardów pracy czy wręcz mali, lokalni przedsiębiorcy.

Opinie innych

Jeżeli w portfolio nic nie wzbudziło naszego niepokoju warto jest porozmawiać z choć jednym byłym klientem firmy, aby dowiedzieć się jak przebiegała współpraca. Może szwankowała komunikacja, terminy? Tego nie dowiemy się z portfolio, a są to kluczowe zagadnienia w trakcie współpracy nad stroną internetową.

Detale

Teraz możemy przejść już do szczegółów związanych z bezpośrednimi ustaleniami z wybraną firmą. Po wysłaniu zapytania warto zwrócić uwagę na odpowiedź. Czy jest tworzona indywidualnie? Z jakim nastawieniem wykonawca odnosi się do klienta?

Jeżeli nie robimy strony z gotowego szablonu, wymagajmy indywidualnego podejścia. Każdy projekt jest inny, wymaga konkretnych specyfikacji, rozwiązań – pamiętajmy o tym.

Umiejętności

Kolejnym ważnym punktem są umiejętności programisty/ zespołu, który będzie zajmował się tworzeniem waszej strony. Czy ich doświadczenie i zdolności pozwalają w pełni rozwinąć Wasz produkt? Jak skomplikowane projekty są w stanie zrealizować?

Zanim powstanie strona pojawić się powinny projekty graficzne Praca nad stroną zazwyczaj nie kończy się również tylko na zakodowaniu. Kompleksowa oferta, to taka, która w której zawiera się równeż analiza strony pod kątem SEO, wdrożenie w obsługę CMS, czy pomoc w zastosowaniu nowych technologii do komunikacji marketingowej. Pamiętajmy, że strona internetowa to również domena i hosting – warto zwrócić uwagę czy  te usługi znajdziemy w wybranej firmie. Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie pakietu usług w jednym miejscu. Dostawcy są wtedy wdrożeni w temat, szybko mogą reagować na problemy i tworzyć spójne rozwiązania problemów dotyczących strony.

Ceny

Najbardziej newralgiczny punkt, to zazwyczaj pieniądze. Wiadomo, że każdy chce znaleźć jak najtańsze rozwiązania i nie obciążać budżetu. Najczęściej nie da się jednak połączyć niskiej ceny z dobrą jakością.  Zwłaszcza, gdy chodzi o tworzenie stron. Kieruj się uśrednionymi, rynkowymi cenami. Jeżeli oferta jest bardzo zaniżona bądź zawyżona te powinno to wzbudzić twoją czujność.

Wszystkie ustalenia, umowy poufności, przekazywanie danych, zakres pracy i harmonogram powinny być dokładnie wyjaśnione i przekazane w formie pisemnej. Chroń się przed niedomówieniami. Czytaj, zwłaszcza to co napisano drobnym drukiem.

 

 

Tutaj znajdziesz nasze portfolio i ofertę

Zastanawiasz się ile kosztuje strona stworzona przez 1connect?

Wszystkie informacje znajdziesz na naszej stronie.

Polecamy również artykuł; „Ile kosztuje strona internetowa”.

 

Chcesz artykuł na inny temat?

Masz pytania? Interesuje Cię oferta 1connect? A może potrzebujesz artykułu na podobny temat?
Napisz do nas.