Projekt
aplikacje mobilne
Być jak Ignacy
Przegląd
Platforma „Być jak Ignacy” to przestrzeń zaprojektowana z myślą o programie edukacyjnym Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Projekt zakładał połączenie czterech głównych sekcji tematycznych: przygody, zabawy, laboratorium i konkursu dla szkół. Zawarte w nich materiały to nowa, atrakcyjna dla młodzieży forma przekazywania wiedzy na temat znanych postaci polskiej nauki uczniom szkół podstawowych.
Szczegóły
- Klient: Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza
- Data: 2016
- Rozwiązania: Projekt strony, gra multimedialna, komiksy interaktywne
Wyzwanie
Naszym zadaniem było stworzenie przejrzystej, przyjaznej w obsłudze strony internetowej dostosowanej do wymagań najmłodszych użytkowników i ich opiekunów, łączącej kilka ważnych funkcji: naukę, zabawę i konkurs dla szkół podstawowych. Wiązało się to z uruchomieniem na platformie różnych funkcjonalności.
Platforma www
Być jak Ignacy to zachęcająca warstwą graficzną, intuicyjna strona www, która pozwala na poszerzanie horyzontów najmłodszych i uczy poprzez zabawę. Projekt zakładał konieczność uwzględnienia wielu komponentów: tematycznych filmów multimedialnych powiązanych z kontem YouTube, multimedialnej gry przygodowej, epizodów interaktywnego komisu, mapy w formie przeglądarki szkół biorących udział w programie, animowanych grafik, wpisów z aktualnościami, materiałów do pobrania, formularza kontaktowego, odnośników do innych stron www.
Responsive Web Design
Ze względu na grupę docelową, na stronie należało wdrożyć dużą ilość elementów graficznych i dopasować je do rozmiaru ekranu na różnych urządzeniach.
Aplikacje webowe i mobilne
W ramach projektu stworzono dwie wersje aplikacji zarówno dla gry multimedialnej, jak i komiksu interaktywnego – webową oraz mobilną. Użytkownicy mogą korzystać z nich zarówno na komputerach poprzez stronę www, jak i na telefonach czy tabletach po pobraniu aplikacji mobilnej ze sklepów Google Play oraz App Store.
Komiks
Interaktywny komiks przedstawiający epizody z życia Ignacego Łukasiewicza przeglądać można zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Komiks przewiduje możliwość sterowania za pomocą klawiszy lub dotyku. Dynamiki dodały opowieści animowane efekty i starannie dopracowane detale. Całość uzyskała w ten sposób formę atrakcyjną zarówno dla sympatyków filmów animowanych, jak i czytelników tradycyjnych komiksów.
Zastosowaliśmy efekty w formie m.in: refleksów świetlnych, animowanych elementów, dynamicznie przesuwających się okien tekstowych, płynnych przejść między kolejnymi oknami (slajdami), zmieniających się perspektyw, efektu paralaksy, symulowania pogody, wielu warstw obrazu. Komiks jest przyjazny w obsłudze, przerzucanie kolejnych ilustracji jest intuicyjne, a całość ma interesującą i niestandardową formę przekazywania treści.